Esteetika ja tähendus klaasikunstis
Magistritöö, Merle Hiis 2002

2. Absolutely Beautiful
<<< tagasi

2.2. KÕIKE ROHKEM:
Gallè, Tiffany ja Lalique

Art Nouveau' esteetikaga sobis klaasi pehme voolamine ja värvimäng ideaalselt. Dekooriga ei koonerdatud, kuid selles püüti leida materjaliga orgaaniliselt seostuvaid lahendusi. Émile Gallè vaasid olevat "nii ilusad, et neisse on võimatu panna lillli."

Gallè: "Minu töö sisuks on isiklike unistuste täideviimine: rüütada kristalli õrnuse ja õuduse rõivaisse, maalida ta näkku ilmeid, mis väljendavad naudingut ja traagikat... anda talle omadusi, mida tahan tema juures näha... et ta võiks kehastada minu unelmaid ja teostada mu kavatsusi." <26>

Louis Comfort Tiffany vitraazhid, puhutud nõud ja lambid säravad kõigis vikerkaarevärvides; kui tundub, et enam üle kuhjata ei saa, tõestab Tiffany vastupidist.

Renèe Lalique'i miniatuursed "saatuslikud naised" meenutavad materjalilt lutsukommi; nad hõljuvad traagilistes poosides, näol "ebamaine" ilme. >>>

Renèe Lalique

<<< avaleht <<< cv <<< klaas <<< foto <<< installatsioon <<< disain <<< tekst