Esteetika ja tähendus klaasikunstis
Magistritöö, Merle Hiis 2002

2. Absolutely Beautiful
<<< tagasi

Esimene ja primitiivseim viis klaasi näha on ühtlasi vanim: ohjeldamatu mäng kõigi efektidega, mida klaas võimaldab - pitsid-satsid, värvid, läiked, vikerkaared, sisevaated ... Looduse jäljendamisest jõutakse looduse ületamiseni. Barokne pillerkaar ei küsi maitsest, vaid naudib vaatemängu, kilkab nagu laps jõulupuud nähes.

Primitiivsuses on jõud; kaunistamisvajadus on inimesele ürgomane ning seda ei lämmata kuitahes paks kultuurikiht; ta kerkib pinnale ka "kõrges" kunstis - irooniaga või ilma. Ornament, kuulutatud 1912 Adolf Loosi poolt kuriteoks, leiab postmodernses neo-pop-camp-fem-...-orgias tagasitee avangardi väljendusvahendite sekka.

Selles peatükis on juttu klaasist nii, nagu seda tunneb inimkonna enamik: ilusast ja säravast mänguasjast. >>>

Stephen Powell: Persimmon
Jupiter Johnson, 1999

<<< avaleht <<< cv <<< klaas <<< foto <<< installatsioon <<< disain <<< tekst